Google Shopping Ads promoverer dine online produkter med billeder og pris
Med Google Shopping annoncer har du mulighed for at vise et billede af dit konkrete produkt samt pris, før kunden klikker på din annonce. Allerede i denne proces har kunden besluttet sig for sit køb.
Har du en seriøs webshop, så er Google Shopping Ads et must
Hvorfor tænker du sikkert?
Konverteringsraten er meget høj på Google Shopping Ads, netop fordi kunden allerede har besluttet sig. Så er du tilstede her, så er dine muligheder for flere konverteringer langt større end, hvis du ikke benytter Google Shopping annoncer.
Vær med i front nÃ¥r dine mulige kunder køber. Vi shopper lystigt pÃ¥ nettet, og det gÃ¥r stærkt med at shoppe, hvis webshoppen er dejlig brugervenlig og optimeret med tydelige CTA (call to actions).Â
Opsætning af Google Shopping kan være besværlig
FÃ¥ opsat din Google Shopping korrekt.
Den måde hvorpå det fungerer, er at dine produkter vises som annoncer via et product feed der automatisk opdateres, så du ikke behøver gør det manuelt hver gang, du får nye hver varer i shoppen.
Et product feed er en fil der videresender alle dine webshops produktinformationer til Google Shopping, og for at gøre det klart, så bestemmer du ikke selv, hvornår dine annoncer vises. Den del tager Google sig af, og de bestemmer hvornår dine annoncer vises ved hvilke søgninger.
Dine Google Shopping annoncer vises i toppen eller ude i venstre side, når folk søger. Du skal være klar over at Search kampagner også kan vises i toppen, hvilket kan være en konkurrencemæssig fordel at du benytter begge 2.
PÃ¥ mobilen kender du dem ofte fra de ligger i toppen, hvor du swiper til siden for at se flere billeder og priser via Shopping annoncer.Â
Vær obs. pÃ¥ at du har SSL certifikat pÃ¥ siden, for det kræver Google, for at du kan benytte Shopping annoncer.Â
Når det er klaret, så skal du oprette en Google Merchant Konto, som kommunikerer med din Google Ads konto og din webshop. Efterfølgende skal de connectes med hinanden.
Når dit product feed er klar skal det tilføjes i Google Merchant, og derefter kan du gå ind på din Google Ads konto og lave shopping annoncer.
Med Google Shopping når du ud til flere kundeemener og samtidig øger du trafikken
Med Google Shopping annoncer har du mulighed for at vise et billede af det konkrete produkt samt pris, før kunden klikker på annoncen. På den måde vil du opleve en højere konverteringsrate, hvor data viser at over 45 % vil ende med at købe dit produkt, når de først har klikket sig ind på shoppen.
Google Shopping kampagner kan være ret så tekniske. Der findes mange muligheder for visning, og det er vigtigt at være så specifik som overhovedet kan for at få mest ud af dine annoncer, og nå ud til din målgruppe.
Som Google Partners er Flash Marketing specialister i teknisk korrekt opsætning, og i at skabe effektive Google Shopping kampagner, der fremhæver dine produkter tydeligt og skaber synlighed omkring dit brand.
Vil du gerne høre mere om Google Shopping? Ring og få kyndig rådgivning i at komme godt i gang.