Lokal SEO

Lokal søgemaskineoptimering er vigtig at benytte, når du vil brande dit firma i lokalområdet. Det er vigtigt, når du er lokal håndværker, frisør, ejer en restaurant, den friske smoothiebar eller har en hyggelig tøjbutik, som de lokale kunder skal have kendskab til, så du kan øge din omsætning. Det er alle sammen virksomheder, der lever af deres nærområde, og derfor har brug for lokal SEO. Gør din også og findes du overhovedet på lokal SEO?

lokal seo flash.dk

Det er vigtigt, at når kunder leder efter noget lokalt, så dukker du op som en af de første. 

Når du arbejder med lokal SEO, er der mange ting at tage højde for. Google spørger f.eks. ofte om din placering når du søger, for så bliver du vist lokale forslag til din søgning, som derved er langt mere relevante for dig.

Det betyder, at når kunder leder efter tømrer Lyngby eller bare tømrer, så får du lokale forslag op, for Google kender din placering, og kan dermed vise dig lokale tømrere. 

Google ved nemlig godt, at en tømrer i Århus nok ikke lige er det du leder efter, når du sidder i Lyngby og søger.

Når du f.eks. søger på anlægsgartner Birkerød, så dukker der et kort op også over de anlægsgartnere der ligger i Birkerød.

Så kort sagt, Google bestemmer altså din lokale placering, når du søger og tager denne i betragtning. Det kan være altafgørende, at du er til stede på lokale søgeord, for konkurrencen er i nogle brancher hård, så for dig gælder det om at være mest mulig synlig der, hvor du kan.

Der sker rigtig meget på denne front med lokal SEO, og det er derfor det er en stor fordel, at du følger med på denne front.

I forhold til lokal SEO er Google Business oprettelse vigtig

Din virksomhed skal oprettes på det, der hedder Google Business og have en Google+ side. Oprettelsen i Google Business er ofte den Google bruger i lokale resultater, og som vises sammen med kortet.

Google Business (GMB) synliggør din virksomhed på Google og på Google Maps, hvilket gør det nemt for brugere at finde lokale services og butikker.

Hvad tænker kunderne om lokal SEO?

Disse statistikker viser vigtigheden af god lokal SEO. Få lokale SEO tips og find ud af, hvad der er virkelig vigtigt for, at du er synlig der, hvor kunderne er.

Her får du en masse facts på, hvordan adfærden er:

  • folk søger meget lokalt
  • folk har tilbøjelighed til at ringe eller besøge en lokal butik
  • markant stigning i lokale søgninger gennem de sidste 2 år
  • et mobilvenligt website er vigtigt hvis de besøgende skal kontakte dig, da mange lokale søgninger foregår via mobilen
  • størstedelen vil gerne have vist annoncer i deres lokale søgninger og i deres nærområde som by og postnummer
  • ca. 1/3 af lokale søgninger resulterer i køb
  • næsten alle vælger virksomheder som de finder på side 1 i den lokale søgning
  • google business er vigtig for at være synlig lokalt
  • størstedelen lærer om lokale virksomheder, når de går på nettet fremfor andre steder fra
  • ca. 50% af alle søgninger er lokale i Google, dvs. folk leder efter lokale oplysninger som oplysninger om smoothiebutikken tættest på, take-away tættest på osv.
  • 54% af smartphone-brugere søger efter åbningstider
  • 53% søger efter rutevejledning til en lokal butik. (Think With Google)
  • Cirka 45% af globale kunder køber online og afhenter derefter i butikken (Think With Google)
  • Mobilsøgninger efter “butik åben i nærheden af mig” (f.eks. “Købmand i nærheden af mig”) er vokset med over 250% fra 2017–2019. (Think With Google)
  • Mobilsøgninger efter “til salg” + “i nærheden af mig” (f.eks. “Dæk til salg i nærheden af mig”) er vokset med over 250% fra 2017–2019. (Think With Google)
  • Vær obs. på dit indhold og få SEO optimeret tekster til lokale søgeord
  • Brug Google Ads og blive fundet på lokale søgeord = hurtig synlighed
LOKAL SEO flash