Søgeordsanalyse

Vil du have flere besøgende til din hjemmeside? Så er en søgeordsanalyse det første skridt.
Flash Marketing - Søgeordsanalyse (2)

Indholdsfortegnelse

Få mere trafik til din hjemmeside

Søgeordsanalyse er en af de vigtigste ting, du kan gøre for at forbedre din hjemmesides placering i søgeresultaterne. Ved at finde de rigtige søgeord kan du tiltrække mere trafik til din hjemmeside og dermed øge dine chancer for at konvertere besøgende til kunder.

Hvad er en søgeordsanalyse?

En søgeordsanalyse er en proces, hvor du identificerer de søgeord og søgesætninger, som folk bruger, når de leder efter produkter eller ydelser som dine. Når du har en liste over relevante søgeord, kan du målrette din hjemmeside og dit indhold mod disse søgeord for at forbedre din placering i søgeresultaterne.

Effektiv søgeordsanalyse

En søgeordsanalyse giver dig også et overblik over de søgeord, som folk bruger, når de leder efter produkter eller ydelser som dine. På den måde kan du sikre dig, at din hjemmeside er optimeret til de søgeord, som dine potentielle kunder bruger.

Det kan være svært at gætte, hvad brugere søger på, når de leder efter en virksomhed som jeres. Flash Marketing tilbyder en grundig søgeordsanalyse baseret på professionelle SEO-værktøjer. Dette danner også grundlaget for den efterfølgende søgemaskineoptimering.

For at jeres kommende kunder kan finde jeres hjemmeside, jeres webshop og jeres produkter eller ydelser, bliver I nødt til at være synlig online, når jeres kommende kunder og målgruppe søger i Google, efter netop dét I forhandler og yder.

Søgeordsanalysen er derfor en uhyre vigtig del i jeres SEO strategi, jeres Content strategi og jeres PPC strategi. Søgeordsanalysen kortlægger brugernes søgeadfærd på nettet, så I ved præcis, hvilke søgeord og søgetermer jeres målgruppe taster ind i Google. I kan ud fra søgeordsanalysen målrette jeres online strategi til brugernes adfærd online og dermed blive mere synlig, ranke højere, få mere trafik, få flere konverteringer og som følge heraf øge omsætningen.

Leder jeres målgruppe efter hækkeklipper, så skal I være synlig på søgeordet hækkeklipper
Leder jeres målgruppe efter sorte kjoler, så skal I være synlig på long tail søgesætningen sorte kjoler

Og er I ikke det, så er jeres konkurrenter det nok, og det betyder, at jeres kunder ikke kan finde jeres shop, og derfor køber produkterne hos konkurrenten i stedet for, og det er brandærgerligt at miste konverteringer, fordi I ikke har fået lavet en søgeordsanalyse, og derfor heller ikke har fået SEO optimeret jeres website, jeres webshop og jeres content til disse søgeord.

Hvorfor er en søgeordsanalyse vigtig?

  • Den danner grundlag for jeres Content strategi, jeres PPC strategi og jeres SEO strategi
    Den kortlægger, hvilke søgeord der trender mest inden for jeres branche, og hvilke der egner sig bedst til netop jeres virksomhed.
  • Den sørger for, I ved præcist, hvad jeres målgruppe søger efter i Google
  • Den afslører, hvilke long tail søgetermer jeres målgruppe taster ind i Google – ca. 70-75% af søgninger i Google er long tail søgninger. Long tail søgeord er fundamentet for en effektiv SEO strategi. Long tail søgeord er den måde, hvorpå I skaber organisk trafik til jeres shop eller website. Long tail ord er jeres mulighed for at over ranke konkurrenterne ved at have bedre meningsfyldt content med dem, som Google netop favoriserer. Jo mere specifikke long tail søgeord I får i søgeordsanalysen, des stærkere brugervenligt content kan I lave, der vil ranke højt. F.eks. sort kjole kan blive endnu mere specifik – sort kjole med glimmer, sort kjole til børn osv.
  • Den viser, hvordan I kan SEO optimere jeres content optimalt med de rigtige søgeord
  • Den afslører, hvordan I kan ranke højere ved at udnytte søgeord med høje månedlige søgninger og lav konkurrence
  • Den viser, hvilke søgeord jeres konkurrenter ranker på, for når de ranker på dem, så betyder det, at der er søgninger på de søgeord, og dem vil I også gerne ranke på og helst gerne ranke højere på
  • Den hjælper jer med at få mere trafik og dermed flere konverteringer, som i længden giver øget indtægter
  • Den sikrer, I kan optimere jeres website, content og shop, så I er synlig i Google på de rigtige søgeord/søgetermer

Hvordan laver du en søgeordsanalyse?

Der er flere måder at lave en søgeordsanalyse på. En populær metode er at bruge et søgeordsværktøj som Google Keyword Planner eller SEMrush. Disse værktøjer kan give dig oplysninger om søgevolumen, konkurrenceniveau og andre vigtige faktorer for hvert søgeord

Flere artikler

Google Analytics

Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering er en proces, der handler om at forbedre antallet af besøgende, der foretager en handling på din hjemmeside, f.eks. køber et produkt, tilmelder sig et nyhedsbrev eller kontakter dig.

Læs mere »
Søgemaskineoptimering

Google Gemini vs ChatGPT

Google Gemini og ChatGPT er begge store sprogmodeller (LLM’er), der er i stand til at generere tekst, oversætte sprog, skrive forskellige former for kreativt indhold og besvare dine spørgsmål på en informativ måde. Læs mere om hvad forskellen på Google Gemini og ChatGPT er.

Læs mere »
Sociale medier

Markedsføring på sociale medier

Markedsføring på sociale medier er en effektiv måde at nå ud til din målgruppe og øge din omsætning. Ved at skabe relevant og engagerende indhold kan du opbygge relationer til dine kunder og skabe brand awareness.

Læs mere »

Få et uforpligtende tilbud