Er du nysgerrig på hvad konkurrenterne gør for at opnå succes?
Kunne du tænke dig hele tiden at være et skridt foran dine konkurrenter ved allerede at have luret deres tricks af?
Så er en konkurrentanalyse det helt rigtige. Vi giver jer en solid indsigt i jeres konkurrenters kampagner, søgeord og backlinks, så I hele tiden kan være på forkant med dem.
Giv konkurrenterne baghjul med en konkurrentanalyse
Du slipper aldrig for konkurrence, så du kan lige så godt vænne dig til at holde godt øje med, hvad dine konkurrenter gør, og så gøre det en tand bedre. Hvilke søgeord findes de på, vil du findes på de samme, optimerer du dine tekster løbende SEO-mæssigt og skriver nye tekster, så du kan følge med, hvor mange backlinks har de og hvor får du nogle flere fra, benytter de Google Ads, hvordan ser kampagnerne ud og ligger de øverst i toppen på Google i organisk trafik, hvilke sociale medier er konkurrenterne på og hvordan ranker de på deres søgeord. Der er mange ting du skal være obs. på, når du er på markedet og oppe imod konkurrenter med lignende produkter og ydelser.
Ved du hvordan du kan skille dig ud?Â
Det er du nødt til, hvis du vil udvikle og udvide din forretning.
KONKURRENTANALYSE
Overblik over hvordan du klarer dig i forhold til konkurrenterne-
Sociale medier - undersøgelse af SOME strategi
-
Benytter konkurrenterne Google Ads Kampagner
-
Hvilke søgeord benytter konkurrenterne
-
Hvordan er deres position/ ranking i organisk trafik
-
Lavt hængende frugter og longtail søgeord du kommer hurtigere til tops med
-
Dine stærke og svage sider
Regelmæssig konkurrentanalyse - Et skridt foran konkurrenterne
Tjek ofte dine konkurrenter ud, for det gælder om at følge med på markedet
Der er mange ting du skal holde øje med:
- hvor mange likes og kommentarer får konkurrenterne på SOME opslag?
- hvordan ser deres opslag ud, er de med billeder, video, tekst?
- fÃ¥r konkurrenterne nye følgere, synes godt om pÃ¥ facebook, instagram, linkedin – fÃ¥r du?
- deler konkurrenterne tips, tricks og andre interessante ting du også bør dele noget om, da I har samme målgruppe af kunder?
- hvilke SOME kanaler befinder de sig på, er du på de samme og er de også relevante for dig og dine produkter/ydelser?
- benytter dine konkurrenter Google ads?
- optimerer konkurrenterne deres SEO løbende? Gør du?
- hvad er dine stærke og svage sider i forhold til konkurrenterne?
- hvordan er din position på markedet og hvordan er konkurrenternes?
Konkurrentanalyse som vækstværktøj
FÃ¥ overblik over hvor godt du klarer dig i forhold til konkurrenterne.
Hos Flash Marketing er vi specialister i at skabe overblik over jeres forretning, hvor godt I klarer jer i forhold til konkurrenter, og hvordan I kan performe endnu bedre.
I får en actionplan til at optimere jeres marketing og få et solidt forspring. Vi lover ikke, at I ligefrem slår konkurrenterne af banen, men med vores analyse er I godt forberedt og rustet til at tage kampen op.