Markedsføring på sociale medier

Markedsføring på sociale medier er en effektiv måde at nå ud til din målgruppe og øge din omsætning. Ved at skabe relevant og engagerende indhold kan du opbygge relationer til dine kunder og skabe brand awareness.
Hjælp til Sociale medier Flash

Indholdsfortegnelse

Hvorfor bruge de sociale medier til markedsføring?

Vil du have nye kunder? Eller måske påvirke dine eksisterende kunder til at købe mere? Sælger du et produkt eller en ydelse, som du gerne vil vise frem? Eller sælger du B2B, og ønsker flere leads? Så er det markedsføring på tværs af de forskellige eksisterende sociale mediekanaler, som vi anbefaler at du udnytter.

Vi beskæftiger os med sociale medier, hvor vi for vores kunder håndterer al deres markedsføring på deres SOME sider med både sideopslag, kampagner, konkurrencer, begivenheder og visuel opsætning. Vi opsætter profiler på alle sociale medier samt opretter Facebook Business Manager, Annoncekonto, Instagram konto m.m. 

Vi markedsfører via kampagner og betalt annoncering, samt styrer opslag på både Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube og Tiktok.

Facebook markedsføring

Facebook er det mest benyttede sociale medie i Danmark, så din målgruppe er helt sikkert til stede på mediet. Her kan du opsætte databaserede målgrupper, som er meget effektive til både at påvirke dine nuværende kunder og ramme nye potentielle kunder.

Vores mål er at maksimere det udbytte vi generer ud af hver enkelt annoncekrone i dit budget. Det kan være alt fra at skabe konverteringer og omsætning til en webshop, leads til en B2B virksomhed, eller helt generelt at øge opmærksomheden og omtalen omkring et brand. Vi starter ud med at analysere din nuværende situation, derefter indsamler vi data, som vi kan benytte til at skabe databaserede målgrupper som eksempelvis lookalike målgrupper, så vi effektiviserer processen.

Instagram markedsføring

Sælger du derimod fx et produkt eller en ydelse, som du gerne vil vise frem? Eventuelt til en lidt yngre målgruppe så er det Instagram der er en helt oplagt marketing kanal for din virksomhed. Instagram er et af de største sociale medier i Danmark og verden over. Det er i høj grad et mere visuelt medie, så hvis du vil vise dine produkter eller ydelser frem, er det en rigtig god kanal.

Instagram er ejet af Facebook, så vi har de samme gode muligheder for at opsætte annoncer, lave databaserede målgrupper. Det gør det nemt for os at fusionere markedsføring på disse to kanaler, da man opsætter Instagram kampagner i samme annonceadministrator som Facebook, så er det oplagt at bruge og teste begge kanaler på samme tid.

LinkedIn markedsføring

Er din målgruppe salg til B2B, og vil du have flere leads? Vil du gerne målrette annoncer mod beslutningstagere? Så er LinkedIn måske et mere effektivt valg af annonceplatform. LinkedIn er det største sociale medie i verden for erhvervsfolk. Hvis du er en B2B virksomhed, så er der gode muligheder for at ramme dine potentielle kunder med annoncering på LinkedIn.

Den største fordel ved annoncering på LinkedIn er, at man kan målrette mod specifikke stillingsbetegnelser og bestemte virksomheder.

Vi starter altid med at afdække målgruppen, Dernæst ser vi på om vi kan ramme dem ved hjælp af de segmenteringsmuligheder der er på LinkedIn.

Når vi så har fundet den rette målgruppe, så bygger vi et kampagne setup, hvor vi i første omgang skaber opmærksomhed og derefter forsøger at konvertere beslutningstagerne til at udfylde en lead annonce.

X markedsføring (tidligere twitter)

X er også et interessant sted at annoncere, da det er et flowmedie og det man kalder en “mikro blog”, hvor du med kun 140 tegn kan skabe kontakt til dine kunder samt potentielle kunder.

Alle opdateringer fremstår i et konstant flow på Twitter-brugerens side, hvilket stiller krav til dig som virksomhed. Det er med 140 tegn, der gør sig gældende i kommunikationen med dine kunder, og det er derfor vigtigt at det, som du skriver, rammer din målgruppe kort og præcist.

Der er to muligheder for at markedsføre på X: Man kan få fremhævet sin profil eller man kan få fremhævet sine ”tweets”.Hvis man eksempelvis vælger at få fremhævet sin profil, så ser Twitter på, hvem der følger dig, og ud fra deres interesser forsøger X at finde andre brugere med lignende interesser. Vi har også indflydelse på, hvilke interesser målgruppen skal have, vi altså også her, mulighed for at skabe databaserede målgrupper. Når X finder så finder et ”match”, så vil platformen sørge for, at du bliver anbefalet i ”Who to follow” sektionen. På den måde øger du dine chancer for at få flere til at følge dig, hvilket igen øger dine chancer for, at der er flere, der kan sprede dit budskab, flere leads og i sidste ende kan det føre til mere salg og højere omsætning.

Ønsker du derimod at at få fremhævet dine tweets, fungerer det sådan, at X holder øje med din aktivitet og det engagement med andet indhold, der er omkring dine tweets, og sørger for, at de mest populære af dine tweets bliver promoveret. Denne form for markedsføring adskiller sig fra den traditionelle måde, da det ikke kræver at du kommer med noget nyt for at markedsføre, men i stedet bare skal tweete, som normalt. Når X har fundet ud af hvilke tweets, der er mest populære, sørger X for, at de kommer frem i nyhedsstrømmen hos de rigtige mennesker, altså dem, der har interesse i din virksomhed og dens produkter.

Markedsføring på X foregår som et såkaldt ”Pay per click” basis; det vil sige, at du ikke skal have pengene op af lommen, hver gang du dukker op i søgeresultater. Du betaler først, når nogen enten vælger at følge din fremhævede profil, et link i dit tweet eller når nogen vælger at retweete et fremhævet tweet. Heraf kan du selv styre hvor meget du vil bruge per dag.

Tik Tok markedsføring

Så er der jo også det helt nye visuelle skæve medie nemlig Tiktok, her tilbyder vi også annoncering.

Tiktok Annoncering fordeler sig ud på 4 grene: In-feed native content, brand takeovers, hashtag challenges og branded lenses.

IN-FEED NATIVE CONTENT
Denne annoncetype drager parraller til Snapchat, facebook og Instagram Story annoncer. Ligesom almindelige TikTok videoer skal de være mellem 9 og 15 sekunder lange. De afspilles i fuld skærm og kan skippes af brugerne der ser dem.

BRAND TAKEOVERS
Så er der BRAND TAKEOVERS, der fungerer ved at man via en statisk, animeret eller video annonce dukker op i de forskellige kategorier i TikTok.

HASHTAG CHALLENGES
Dernæst er der HASHTAG CHALLENGES, hvor man kan skabe sponsorerede hashtag challenges, som kommer til udtryk i unikke bannere i app’en. De kan opfordre brugerne til at deltage i udfordringer ligesom dem som er meget velkendte på de fleste sociale medier nu til dags. Bannerne fører brugerne til en udfordringsside der indeholder instruktioner for udfordringen samt eksisterende videoer med udfordringens hashtag. Denne annoncefunktion giver rig mulighed for at udnytte den kreativitet som er alfa og omega i TikTok som platform, og den altafgørende faktor for en succesrig annonce.

BRANDED LENSES
Og til sidst men ikke mindst, BRANDED LENSES, denne annoncetype fungerer ved at man kan skabe filtre/AR effekter, som brugerne så kan benytte i deres videoer, i en begrænset periode.

Youtube markedsføring

Det er yderst fordelagtigt for din virksomhed at inkorporere videoer i din indholdsstrategi, og at disse videoer bliver tilføjet YouTube til markedsføringsformål. Der er mange mennesker, der ser YouTube videoer dagligt, og der er mange kanaler fyldt med videoindhold. YouTube tilbyder et værdifuldt netværk af videoindhold, som folk finder nyttigt, ikke kun til underholdning, men til nyheder, videohjælp, online læring, produktanmeldelser og meninger, komedie, musikvideoer og meget mere.

YouTube er en platform, der vokser med hastige skridt. Siden marts 2014 er antallet af daglige brugere steget med over 40 %, og der genereres dagligt flere milliarder afspilninger. YouTube er derfor et naturligt valg og yderst vigtigt sted for din virksomhed at være repræsenteret, når du vil være synlig på nettet.

Få hjælp til opsætning af de Sociale medier 🤓

Vi håndterer opsætning af Facebook side, Instagram, Pixel og kampagner, samt businessmanager og annoncekonto.

I en digital tidsalder er sociale medier afgørende for at skabe forbindelse med din målgruppe, men du synes det er indviklet at sætte op og connecte din facebookside og instagram profil, oprette en pixel og få den på hjemmesiden og huske at få opsat hændelser?

Vi hjælper dig med dine sociale medier:

🤓 Opretter Facebook side
🤓 Opretter Instagram side
🤓 Opretter en pixel
🤓 Indsætter pixel på din hjemmeside
🤓 Opretter en Business Manager til dig der styrer det hele
🤓 Opsætter alt i Business Manager – connecter facebook side, pixel, instagram konto
🤓 Opsætter hændelser på din hjemmeside så din pixel sporer hvad dine kunder gør på siden
🤓 Opretter annoncekonto
🤓 Opsætter Brand kampagner
🤓 Opretter opslag på din Facebook side løbende
🤓 Opretter opslag på din Instagram side løbende
🤓 Optimerer dine kampagner løbende

At drive en succesfuld social medie-strategi kræver tid og kræfter. Hvis du ikke har tid til at håndtere sociale medier på egen hånd, kan vi som markedsføringsbureau hjælpe dig med at frigøre din tid til andre vigtige opgaver.

Blev du allerede træt af at finde ud af, hvor meget teknisk der ligger bagved, for at sætte det korrekt op, så det spiller alt sammen?

Så lad os gøre det nemt for dig og få sat det op sammen med dig ✅

Flere artikler

Google Ads

Google Ads | Når du vil være synlig

Google Ads er en af de mest effektive måder at nå ud til potentielle kunder på nettet. Med Google Ads kan du vise dine annoncer øverst i søgeresultaterne, når folk søger efter produkter eller tjenester, der er relevante for din virksomhed.

Læs mere »
Søgemaskineoptimering

Teknisk SEO

Kører din hjemmeside langsomt og har du ikke styr på 301 redirects når du får lanceret ny hjemmeside? Så er det her teknisk SEO kommer ind, dette kan påvirke dine placeringer på søgemaskinerne samt brugeroplevelsen

Læs mere »

Få et uforpligtende tilbud