Google Analytics

Google Analytics – Konverter jeres trafik til henvendelser og salg
Flash Marketing - Søgeordsanalyse (2)

Google Analytics - Konverter jeres trafik til henvendelser og salg

Google Analytics er en af de mest populære digitale analysesoftware tjenester vi har.

Analytics er Googles GRATIS webanalysetjeneste, der analyserer detaljerede data om de besøgende på din hjemmeside for dig. De data indsigter du får via Analytics, giver dig værdifulde oplysninger, der kan forme din virksomheds successtrategi.

Du får vigtige detaljer om, hvad folk gør, når de besøger dit websted, hvor længe de bliver, og hvilke sider de besøger på dit websted.
10 gode grunde til du skal benytte Google Analytics
Nedenfor er nogle grunde til, hvorfor du skal bruge Google Analytics, til at opnå bedre indsigt med dit website/ din shop og dine besøgende:

Analytics er GRATIS
Du skal ikke udføre nogen som helst handling for at få dataene. Google Analytics gør alt arbejdet for dig, når det er sat op.
Du kan oprette og tilpasse rapporter med dine data nøjagtig som du ønsker dem med drag og drop
Du kan implementere data fra Google Analytics til andre velkendte Google-produkter som
Google Ads
og Google Search Console
Overskuelig og let anvendelig brugerflade
Forstå, hvorfor besøgende hopper væk fra dit websted
Du lærer dine besøgendes alder, køn, interesse, hvilken enhed dine kunder bruger (tablet, pc, mobil) og hvor i landet de er placeret henne at kende
Forstå, hvilke sociale platforme du skal målrette mod (kampagner, opslag)
Forstå, hvilken type af content du skal skrive. Indhold er “kongen”, og hvis indholdet på dit website er unikt og bemærkelsesværdigt, hjælper det dig med at få meget mere trafik og flere potentielle besøgende.
Google Analytics kan gøre underværker for din virksomhed på mere avancerede måder. Det giver dig værdifuld indsigt, der kan bruges til at forbedre ydeevnen på dit websted og øge dine konverteringer
Korrekt opsætning af Google Analytics
I Google Analytics findes der mange muligheder og indstillinger, og al tracking skal sættes op korrekt, for at I får noget ud af det.

Når I optimerer jeres hjemmeside, skal I også kunne måle jeres resultater. Én ting er at vide, hvor mange besøgende I får ind om dagen, men ved I også, hvad de foretager sig på hjemmesiden?

Med Google Analytics er det muligt at tracke både jeres besøgende og detaljer om deres aktivitet og resultaterne af jeres nyhedsbreve og annoncekampagner.

Vi hjælper jer med at linke jeres mail- og annoncekampagner til systemet, så I nemt kan få et overblik over, hvor godt det er gået med hver kampagne.

På den måde bliver I hurtigt klar over, hvad der virker, og hvad der skal gøres anderledes.

Uanset om du er e-handelswebsted eller en informativ blog, vil du helt sikkert drage store fordele af og kunne forstå, og have muligheden for at nærstudere dine besøgendes adfærd for at levere endnu bedre resultater til dine besøgende.

Flere artikler

Søgemaskineoptimering

Teknisk SEO

Kører din hjemmeside langsomt og har du ikke styr på 301 redirects når du får lanceret ny hjemmeside? Så er det her teknisk SEO kommer ind, dette kan påvirke dine placeringer på søgemaskinerne samt brugeroplevelsen

Læs mere »
Søgemaskineoptimering

Google Gemini vs ChatGPT

Google Gemini og ChatGPT er begge store sprogmodeller (LLM’er), der er i stand til at generere tekst, oversætte sprog, skrive forskellige former for kreativt indhold og besvare dine spørgsmål på en informativ måde. Læs mere om hvad forskellen på Google Gemini og ChatGPT er.

Læs mere »
Wordpress Hjemmeside

Hvad er en mobil hjemmeside?

Responsive design betyder tilpasset til forskellige enheder Der har de seneste år været et større salgshype omkring vigtigheden i at have en mobilvenlig hjemmeside samt

Læs mere »

Få et uforpligtende tilbud

Get a no-obligation quote