Effektiv konverteringsoptimering - Brugervenlig hjemmeside og webshop
Din hjemmeside og din webshop er dit ansigt udadtil, dit digitale visitkort og ikke mindst din personlige sælger. Ligesom når du møder kunderne ansigt til ansigt, bør din hjemmeside derfor være imødekommende og pålidelig. Førstehåndsindtrykket betyder nemlig alt – både digitalt og offline.
NÃ¥r der skal kigges pÃ¥ konverteringsoptimering, sætter vi os i kundens sted.Â
Afspejler din hjemmeside en professionel og kompetent profil, hvor der er styr på tingene, eller er der faktorer, der får de besøgende til at tøve? Faktorer der får kunder til at hoppe over på konkurrentens side, fordi det er nemmere og hurtigere at bestille produkter og købe ydelser? Kan kunderne finde rundt på din side? Kan de finde køb knapperne? Kan de finde din info, hvis de har brug for at kontakte dig? Gemmer du al den vigtige info og har indviklede løsninger, de ikke kan hitte rundt i? Kan de finde hvad de leder efter lynhurtigt? Virker søgefunktionen og hvis ikke du har en, vil det så være brugervenligt at have en?
CRO gør en forskel. Hvordan øger du din konverteringsrate?
Når vi taler om konverteringsoptimering, handler det selvfølgelig om, at få endnu flere af dine besøgende på din side til at udføre bestemte handlinger som købe varer, kontakte dig eller sende dig en mail.
Det er vigtigt at få udarbejdet en succesfuld konverteringsoptimering, for det giver dig en langt større værdi af din online markedsføring og ikke mindst dit vigtige SEO-arbejde, både fordi du netop formår at udnytte den trafik, du hiver ind på din hjemmeside via organisk trafik, Google Ads samt fra Sociale medier, men også fordi du forhåbentlig øger dit salg markant.
Kort fortalt, så handler konverteringsoptimering af din webshop eller din hjemmeside, om at få dine besøgende til at udføre en foruddefineret handling, der i sidste ende skal give dig en markant større omsætning.
Du skal tænke i indhold (content) på siden, i tydelige knapper, søgeord, brugervenlighed, løser du kundernes problemer hurtigt, hjælper du dem med at få købt det de leder efter, og kommer de hurtigt og smertefrit gennem købsprocessen? Har de haft en god oplevelse hos dig?
HÃ…RD CRO
Konverteringsoptimering-
Kunden foretager et køb i din webshop
-
Kunden udfylder en kontaktformular
-
Kunden bestiller en opringning
-
Kunder opretter et abonnement eller et prøve medlemskab
-
Kunden indhenter et godt tilbud (B2B virksomheder, håndværkere, kursus-, hotel- og konferencevirksomheder, flyttefirma)
-
Kunden bestiller tid til en forkælelsesaftale (frisør, massør, akupunktur, coach eller fysioterapeut)
-
Kunden booker et inspirerende møde (med banken, rådgivere, realkredit, byggefirmaer, køkkenrådgiver)
-
Kunden bestiller relevant salgsmateriale (ejendomsmæglere, byggefirmaer eller alarm- og sikringsfirmaer)
BLØD CRO
Konverteringsoptimering-
Kunden tilmelder sig dit nyhedsbrev
-
Kunden foretager delinger/likes på sociale medier
-
Kunden downloader din e-bog eller White Paper
-
Kunden registrerer sig til dit nye webinar eller dit online kursus
-
Kunden laver en anmeldelse på trustpilot eller sociale medier af din virksomhed eller dit produkt
-
Kunden bliver i længere tid i din webshop eller på din hjemmeside
-
Kunden surfer rundt på din hjemmeside og ser på forskellige sider og på forskellige produkter
Hav fokus på CRO også kendt som konverteringsoptimering. Tilgængelighed og professionelle landingpages løber med sejren
Der er et hav af ting du skal være obs på.
Hos Flash Marketing undersøger vi først og fremmest, hvor let det er at gå fra besøgende til køber på dit site. Derudover kigger vi på, om du har flotte og overskuelige landingpages, og ikke mindst om du har styr på dine USP’er og din troværdighed. Nøgleordene, når det kommer til konverteringsoptimering, er nemlig brugervenlighed, tilgængelighed og professionalitet.
Kontakt os i dag og hør, hvad vi kan gøre for dig. Sammen finder vi den bedste optimering til at sikre dig bedre salgstal.